On'na Kagami


Unul dintre primele mele proiecte a fost o ramă pentru oglinda ovală a soţiei mele. Nu a trecut multă vreme şi am devenit foarte nemulţumit de ce făcusem: deschiderea tăiată free-hand cu routerul era stângace, iar decoraţia incizată în lemnul inegal de brad fugise departe-departe de proiectul iniţial. În plus, stratul de lac mat cu care o acoperisem îi răpise şi ultima fărâmă de şarm. Aşa se face că, atunci când soţia mi-a sugerat că proiectul ar avea nevoie de câteva îmbunătăţiri mărunte, am profitat din plin şi am început un proiect nou.

În primul rând, am făcut rost de un jig pentru tăieri eliptice de la Rockler. Asta m-a ajutat foarte mult pentru a obţine un oval fără cusur.

În al doilea rând, am optat pentru un lemn diferit – în loc de panelul mai ieftin de brad, m-am orientat către unul mai solid, din stejar, dublat cu un strat de MDF în interiorul căruia stă aşezată oglinda.



În al treilea rând, am schimbat radical stilul decoraţiei. În prima versiune mă îndreptasem către un stil Art Nouveau, inspirat de figurile feminine ale lui Mucha şi completat de un moto latinesc („Fulgebit speculo levior ipsa suo”, adică „Va străluci ea însăşi, mai luminoasă chiar decât propria-i oglindă” luat dintr-un poem de Ovidiu, Medicamina Faciei Femineae v. 68). Versiunea a doua merge pe un stil mult mai sobru, de inspiraţie japoneză (din nou!). Pe fondul negru (obţinut îmbăind stejarul în baiţ abanos de la Policolor) am pictat cu roşu acrilic simbolurile 女 (onna, femeie) şi 秀麗 (shūrei, elegantă, frumoasă).


 



La sfârşit, am acoperit rama cu două straturi de lac incolor pe bază de răşini alchidice de la Oskar. Lacul acesta este destul de gros, şi mi-am dat seama de asta când am şmirgheluit primul strat. Pentru a doua mână, am făcut un amestec în care lacul era doar o parte, iar diluantul două. Aşa am putut să îl aplic cu o cârpă, mai degrabă decât cu pensula, ceea ce mi s-a părut că a dat rezultate mai bune.



Dimensiunile generale sunt, după cum urmează: înălţimea: 50 cm; lăţimea: 60 cm; grosimea panelului: 20mm; grosimea stratului de MDF: 10 mm; lăţimea raftului: 70 mm.

Comentarii