Un fierastrau nou

Majoritatea pieselor pe care le-am făcut până în acest moment au, pe undeva, o linie curbă. Singura metodă pe are am avut-o la dispoziție până acum pentru a tăia asemenea linii a fost fierăstrăul mic de traforaj, care îşi are meritele lui, dar şi multe probleme, cum ar fi viteza mică, imposibilitatea de a tăia linii drepte şi rata mare de distrugere a pânzelor.

Am de gând să îmi fac un fierăstrău special pentru liniile curbe (turning saw, pe englezeşte), dar înainte de a  da bani pe pânză şi eventual pe un lemn mai potrivit pentru ramă, am hotărât să fac un prototip, un fel de proof of concept.

După vreo două ore de muncă, acesta e rezultatul. Pânza e cea mai ieftină pe care am găsit-o la dimensiunea asta, şi e o pânză cu tungsten pentru ceramică.

Am pus imediat fierăstrăul la treabă şi acestea sunt  concluziile:

1. Pânza este complet neadecvată pentru lemn. Taie gros, taie lent, nu taie drept.

2. Rama este mult subdimensionată. La o deschidere de 24 de centimetri şi o înălțime de numai 15 până la bara orizontală, am avut dificultăți în a tăia cele câteva curbe din fotografie.

3. Ar ajuta foarte mult dacă brațele fierăstrăului nu ar fi paralele, ci ar forma un unghi, permițând mâinii o poziție mai firească.

4. Încă nu mă pot obişnui ca mâna să fie la o distanță atât de mare de lamă. Voi vedea ce soluții am pentru a coborî cât mai mult mânerul.

Comentarii