Blidar boieresc

După ce am făcut un blidar in august, nu îmi dădea pace ideea de a face încă unul, mai aproape de bogăția decorativă a stilului neoromânesc timpuriu.

Așa se face că am mai construit un blidar. De data aceasta, am cumpărat un lemn mai potrivit pentru sculptură decât bradul. Am ales de la Holver o scândură frumoasă de tulipan, din mai multe motive: în primul rând, tulipanul (Liriodendron tulipifera; la Holver se găsește sub numele englezsc de tulipwood) se pretează rezonabil la sculptat - fibra e relativ uniformă, se taie ușor și ține detalii până la un anumit punct. Nu se poate compara cu teiul, dar este o alternativă rezonabilă. În al doilea rând, paleta de culori pe care o are acest lemn, de la gălbui la verzui se potrivește minunat cu pereții bucătăriei mele. Nu în ultimul rând, este foarte accesibil ca preț.

Construcția și dimensiunile sunt identice cu cele folosite la primul blidar, dar decorația este mult mai elaborată. Acestea fiind zise, voi lăsa imaginile să spună povestea.







 

Comentarii